ABC koraki izdelave spletne strani

ABC koraki izdelave spletne strani

Vaša spletna stran predstavlja vaše podjetje na internetu. Je orodje, ki komunicira z obiskovalci, strankami in partnerji, jim pove, kdo ste, kaj so vaše storitve in katere izdelke zastopate. Spletna stran, ki je dobro strukturirana, bogata z vsebino in profesionalnim videzom bo predstavila vaše informacije na ta način, da se bodo obiskovalci vračali nazaj na vašo stran po še več informacij.

 

Za izdelavo spletne strani z dobro vsebino in profesionalnim izgledom ne potrebujete programerskega ter oblikovalskega znanja. Imate vse kar potrebujete, da sami ustvarite, oblikujete, optimizirate in vzdržujete vašo spletno stran. Edino kar potrebujete so dobre vsebine, ki jih redno objavljate na vašo stran in jo oblikujete v skladu z vašimi cilji. Tukaj si lahko preberete najbolj ključne korake pri izdelavi uspešne spletne strani:

 

Kaj potrebujem za izdelavo spletne strani?

Da začnete potrebujete samo osnovno idejo o videzu strukture spletne strani in vsebine. Potrebujete:

 

  • Ime podjetja ali organizacije
  • Logotip - v kakršnem koli slikovnem formatu in v velikosti, ki je primerna za vstavitev na željenem mestu. Lahko pa tudi uporabite funkcijo Logo manager in ustvarite svoj logotip znotraj urejevalnika.
  • Nekaj vsebine za začetek. Vrsta vsebine je odvisna od ciljne publike, ki jo želite doseči in namena spletne strani (prodaja storitev ali izdelkov, predstavitev podjetja, objava dogodkov, itd). Med pisanjem vsebine morate imeti v mislih lastnost podjetja, ki ga naredi edinstvenega. Vsebina mora biti za bralca enostavna in razumljiva.
  • Idejo o strukturi spletne strani - kakšno vsebino boste postavili na domačo stran in vsebino,ki bo na podstraneh. Domača stran mora pritegniti obiskovalce, da še bolj raziščejo vašo stran. Kontaktni podatki morajo biti vidni na vseh straneh, da vas lahko obiskovalci kontaktirajo brez iskanja po straneh.
  • Če ne veste kako strukturirati vsebino ali spletno stran si oglejte strani podobnih podjetij in jih uporabite kot referenco.
 
 

Iz česa je sestavljena spletna stran?

 
Spletna stran je sestavljena iz večih podstrani. Prva stran, ki jo obiskovalec vidi, ko pride na vašo stran, se imenuje domača stran. Ostale strani se imenujejo notranje strani oz. podstrani. Vse strani imajo različno vsebino ampak si delijo precej ključnih elementov:
 
  • Logo, ki predstavlja vaše podjetje. Preberi več o dodajanju in ustvarjanju logotipa
  • Glavni navigacijski meni, ki se ponavadi nahaja zgoraj ali pa na levi strani.
  • Vsaka postavka v glavnem meniju ima lahko še podmeni, ki se prikaže, ko greste z miško čez gumb.
  • Ostala navigacijska področja so še Navigacija v glavi in Navigacija v nogi, ki sta ponavadi manjši kot glavna navigacija.
  • Obstaja tudi poseben tip navigacije, ki se imenuje Navigacija na podstrani. Ta omogoča, da imata na vsaki strani različne povezave do različnih strani. Preberi več o navigacijskih menijih
  • Element Slika strani. Tukaj lahko izbirate grafiko, ki je slika ali pa flash animacija. Ta element vam pomaga pri gradnji vaše spletne znamke in je ponavadi prvi element, ki ga obiskovalec zagleda. Preberi več o gradnji vaše spletne identitete s slikami in animacijo
  • Naslov strani je zelo kratek povzetek vsebine strani. Naslovi strani so pomembni pri optimizaciji za brskalnike.
  • Elementi, ki vsebujejo vašo vsebino se imenujejo Vsebinski gradniki. Znotraj njih lahko dodajate besedilo, slike, video in drugo. Na vaši strani imate na voljo en Glavni vsebinski gradnik (ponavadi je to centralni del spletne strani), in pa gradnika za glavo in nogo strani. Glavni vsebinski gradnik je lahko razdeljen v več stolpcev ali pa je strukturiran s pomočjo sekcij. Z razdelitvijo vsebine v stolpce in sekcije postane bolj berljiva in bolj atraktivna.
  • V glavi se v večini primerov nahajata logotip in vaš slogan
  • V nogi se nahaja vaš tekst za avtorske pravice, prav tako lahko v nogo vstavite slike ali tekst (npr. logotipi partnerjev ipd.)
 

Kako lahko naredim spletno stran?

 Ko imate pripravljene osnovne vsebine si lahko ustvarite račun z izbrano oblikovno predlogo in nato lahko začnete z vnosom vsebin.

 

Izbira oblikovne predloge

Izbira vaše predloge ima lahko velik vpliv na prvi vtis stranke. Predloga mora izgledati skladno z vašo vizijo in namenom (poslovna stran, zabavna stran, osebna stran, ipd.). Spodaj si lahko za primer pogledate predloge strani, ki bile primerne za poslovno stran.

 

Včasih se zgodi, da niste zadovoljni z izgledom vaše predloge. V tem primeru jo lahko tudi zamenjate.

 

Dodajanje in strukturiranje vsebine

Potem, ko ste se prijavili v svojo spletno stran s predlogo, ki ste jo izbrali, boste prijavljeni v svoj spletni Admin Pogled in lahko začne z oblikovanjem vaše vsebine. Iz vašega Admin pogleda lahko vnašate in posodabljate vse elemente vaše strani (navigacija, glavni vsebinski gradnik, logotip, ipd.)
 
Za dodajanje vsebine na vaši strani v meni na levi. Dodate lahko katero koli vrsto vsebinskih gradnikov za vaša vsebinska področja - Besedilo in slike, Galerije, Datoteke,
 Spletne obrazce, Sekcije ali HTML izsečke.

Vso vsebino lahko dodate in urejate v vizualnem urejevalniku vsebine. Ko izberete in povlečete vsebinski gradnik, se bodo z njegovim lebdenjem nad stranjo pokazala in z modro obarvala področja kamor ga lahko vstavite. Izberite lokacijo, in nanjo spustite izbrani vsebinski gradnik..

Za urejanje vsebine, ki je že dodana, nanjo samo dvakrat kliknite .

Možnosti urejanja se prikažejo v črni stranski plošči, ki se imenuje Stranski meni.

Z možnostmi stranskega menija lahko uredite, izbrišete, skrijete pred obiskovalci, izberete in kopirate vsebino.
Vsa vsebina, ki jo dodate v vašem Admin pogledu ne bo vidna obiskovalcem vaše spletne strani, dokler je ne objavite. Da objavite svojo spletno stran kliknete na gumb v zgornjem levem kotu.
 

Kako Ljudje bodo spoznali svojo spletno stran?

Potem ko končate z vnosom vsebin in objavite vaše spletno mesto, lahko začnete z obveščanjem potencialnih obiskovalcev o objavi vaše strani. Uporabite lahko funkcijo Skupna raba spletnega mesta. Lahko pa tudi vpišete vaš spletni naslov v lokalne poslovne imenike (online in offline), prosite prijatelje in partnerje naj povezavo na vašo spletno stran delijo in objavijo na svojo spletno stran, če jo imajo.

Potem ko so bilo vaše spletne strani indeksirane s strani iskalnikov, vas bodo ljudje lahko našli z iskanjem ključne besede, povezane z vsebino vaše strani. Da postanete vidni med rezultati pa zahteva dodatne ukrepe.
 
Registracija domene
Domena je ime, ki označuje vašo spletno stran. Domena se lahko konča z končnicami .com, .net, .org in tako naprej. Objavljanje vaše spletne strani pod domeno vas naredi na spletu bolj prepoznavnega in stranke si lažje zapomnijo vašo stran. Če še nimate domene vam bosta naslednja dva koraka v pomoč:
  • Najprej izberite ime domene. Domena je običajno ime vašega podjetja, je kratko in enostavno za pojasnitev.
  • Preverite, ali je domena na voljo, to storite z obiskom na to stran  in v okno vtipkate želeno ime. Če je na voljo - lahko nadaljuje z registracijo pri kateremkoli registrarju domen.
 

Pridobivanje prometa

Za povečanje prometa na vašo spletno stran je dobro ciljati na čim višjo uvrstitev v iskalnikih (Google ipd.). Dobre vsebine bogate s ključnimi besedami in veliko vhodnih povezav na vašo spletno stran najbolj prispevajo k pridobivanju višjega položaja v iskalnikih. Zelo pogosto je potrebno za doseganje želenega cilja prestrukturiranje in optimizacija vsebin na strani in spremljanje sprememb prometa po vsakem prestrukturiranju.

Z uporabo spletne analitike, kot je na primer Google Analytics, ugotovite kakšen promet hodi na vašo stran, katere strani so največ obiskane, kako dolgo se obiskovalci zadržijo in katere ključne besede so uporabili pri iskanju. Te podatke uporabljamo za izboljšanje strani, da prilagodimo vsebine na osnovi vaših obiskovalcev profila, za  Google Adwords kampanje in podobno. Več o Search Engine Optimization (SEO) in spletno analitiko orodij v SEO Navodilih.

Vračajoči obiskovalci
Zagon vaše spletne strani je šele začetek. Obiskovalci vaše strani bodo na vašo spletno stran ponovno prihajali le, če tam najdejo nove in zanimive informacije. Lahko pa jim pomagajte odkriti te nove informacije z omogočanjem prijave na e-novice.

Ohranjanje obiskovalcev je veliko težje kot pridobivanje novih. Ampak le vaši zvesti obiskovalci so tisti, ki bodo besedo o vaši strani ponesli v svet, vas omenili na svoji strani in vam prinesli več prometa.