Upravljanje kazal in čiščenje predpomnilnika

 Za navodila upravljanja kazal in čiščenja predpomnilnika v Magento 1.x kliknite tukaj.

🇬🇧 Za angleško različico navodil Upravljanja kazal kliknite tukaj.

🇬🇧 Za angleško različico navodil Čiščenja predpomnilnika kliknite tukaj.

 

Tekom urejanje spletne trgovine se vam bo zgodilo, da boste spremenili ime kategorije, kar bo povzročilo spremembo v URL povezavah kategorije in prav tako vseh izdelkov pripadajoče kategorije, kar bo posledično pripeljalo do 404 strani. Zato morate ob vsaki spremembi popraviti tudi vse pripadajoče povezave.

Da lahko v celoti razumemo kako poteka ta proces ter na kaj je treba biti pozoren, moramo najprej razumeti kaj pomeni upravljanje kazal ter kaj je predpomnilnik.

 

Kaj je upravljanje kazal? 

Upravljanje kazal je način preko katerega Magento pretvori podatke (kot so na primer izdelki in kategorije) za izboljšanje učinkovitosti spletne trgovine. Ko se podatki spremenijo, je te spremenjene podatke potrebno posodobiti oziroma z drugimi besedami ponovno indeksirati. Magento ima zelo izpopolnjeno arhitekturo, ki v številnih podatkovnih zbirkah hrani vse podatke - vključno s cenami, uporabniki, kategorijami. 

Šele takrat, ko se sprememba zapiše v kazalu, se pokaže tudi obiskovalcem spletne trgovine. Za vsak posamezen podatek obstaja posamezno kazalo - eno kazalo za ceno, drugo za atribute, tretje za kategorije in tako dalje. 

Če na primer spremenite ceno izdelka iz 4,99€ na 3,99€ mora Magento ponovno indeksirati spremembo cene, da jo bo prikazal na trgovini. 

Brez upravljanja kazal oziroma indeksiranja bi moral Magento sproti izračunati cena vsakega izdelka, pri tem pa upoštevati vsa pravila (o cenah nakupovalnih košaric, popustov, pravil...). S ponovnim indeksiranjem podatkov pa Magento pospeši obdelavo in skrajša čas, ki ga mora stranka čakati. 

Upravljanje kazal lahko nastavite tako, da se posodabljajo:

  1.  po kliku na gumb Shrani
  2. ali po vnaprej določenem urniku.  

Tudi Magento ve kdaj je potrebno ponovno indeksiranje in takrat vam na vrhu strani prikaže obvestilo. 

 

Kaj je predpomnilnik?

​​Ko prvič obiščete določeno spletno stran, si brskalnik shrani informacijo s spletnega mesta v začasne datoteke, tako imenovane predpomnilnik. Njegova glavna naloga je da uporabniku, ki obišče vašo spletno stran, hitreje ponudi določene vsebine spletne strani. Določeni elementi (in/ali vsebine) spletne strani se namreč ne spreminjajo pogosto in jih je zato mogoče shraniti v t.i. „predpomnilnik“ ter jih uporabniku servirati hitreje kot iz samega strežnika.

Obratno kot pri upravljanju kazal, pa lahko vključen predpomnilnik povzroči, da nekatere spremembe na strani ne boste videli. V tem primeru morate predpomnilnik ročno osvežiti, da s tem na nek način trgovini sporočite, da se je tista stran spremenila in da jo mora na novo naložiti v predpomnilnik, staro verzijo pa izbrisati iz pomnilnika.

 

​​​​​​Kako spremeniti način upravljanja kazal? 

  1. Prijavite se v urejevalnik vaše spletne trgovine.
  2. V orodni vrstici kliknite na Sistem (System) ter pri razdelku Orodja (Tools) kliknite na Upravljanje indeksa (Index Management)
  3. Označite Indexer, ki ga želite spremeniti.
  4. V zgornjem spustnem meniju spremenite akcijo na:
    • posodobi pri shranjevanju (update on Save)
    • posodbi po urniku (Update by Schedule)
  5. Kliknite na gumb Pošlji (Submit) in spremembe bodo shranjene. 

 

Razlaga izrazov 

Indexer 

Ime posamezenga indeksa 

Description

Opis indexerja 

Mode 

Označuje trenutni način indeksiranja. Načina sta lahko posodobi po shranjevanju ali posodobi po urniku.

Status

Prikazuje enega od sledečih:
Pripravljen - kazalo je posodobljeno
Načrtovano - ponovno indeksiranje je načrtovano
V teku - indeksiranje je trenutno v fazi izvedbe
Ponovno indeksiranje potrebno - indeksiranje se ne more izvesti, zato potrebuje vašo pozornost. 

Update

Prikazuje datum zadnjega uspešnga indeksiranja. 

 

Kako očistiti predpomnilnik v Magento? 

  1. Prijavite se v urejevalnik vaše spletne trgovine
  2. V orodni vrstici kliknite na Sistem (System) ter pri razdelku Orodja (Tools) kliknite na Upravljanje predpomnilnika (Cache Management).
  3. Zgoraj levo kliknite na gumb Izpraznite predpomnilnik shrambe (Flush Cache Storage) in predpomnilnik bo očiščen. 
     

Priporočila glede upravljanja kazal in čiščenja predpomnilnika:

  • Ko zaključite s spremembami na vaši trgovini, sprožite ponovno indeksiranje za posodabljanje podatkov,
  • Pri ponovnem indeksiranju vam ni potrebno ponovno očistiti predpomnilnika.
  • Če na strani ne vidite prave cene, opisa ali drugega podatka o izdelku ali kategoriji, osvežite najprej kazala, po potrebi pa nato še predpomnilnik (če spremembe kljub osvežitvi kazal še ne bodo vidne).
  • Brisanje predpomnilnika in ponovno indeksiranje ne izbriše predpomnilnika spletnega brskalnika na vašem računalniku. Priporočamo, da po dokončanju posodobitev izbrišete tudi predpomnilnik v brskalniku. Za navodila kako izbrisati predpomnilnik brskalnika kliknite TUKAJ.
     

 

Ne najdete odgovora na svoje vprašanje?


V tem primeru lahko preko vaše Spletnik nadzorne plošče oddate zahtevek za tehnično pomoč.

Povezava za oddajo zahtevka:
https://spletnik.platformax.com/frontend/tickets


Zahtevek lahko oddate tudi tako, da se vpišete v svojo Spletnik nadzorno ploščo in
v spustnem meniju "Pomoč uporabnikom" na vrhu strani izberete zavihek "Zahtevaj podporo".