Čiščenje predpomnilnika

Brskalniki med brskanjem po spletu shranjujejo podatke z namenom zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Omenjene podatke shranjuje v tako imenovani predpomnilnik brskalnika. 

Velikokrat lastnikih spletnih strani spreminjajo podatke strani ter dodajajo nove funkcije oziroma datoteke. Če spremenite datoteko, ki je jo brskalnik predpomnil, se bo še naprej prikazovala stara - za pravilno prikazovanje je zato potrebno očistiti piškotke ter predpomnilnik. 
 

Kaj so piškotki?
Piškotki so majhne besedilne datoteke, ki jih spletna stran med brskanjem po njej namesti v napravo.
Shranjujejo lahko zelo različne informacije kot so:

  • kaj smo med preteklim obiskom spletne trgovine dodali v košarico,
  • samodejno lahko izpolnijo prijavni obrazec z uporabniškim imenom in geslom,
  • analizirajo obiskanost spletne strani in
  • sledijo vedenju uporabnikov na strani.

Piškotke lahko upravljamo in brišemo po želji, vendar z brisanjem zgodovine lahko izgubite tudi nekatere shranjene podatke, kot so npr. podatki za prijavo (uporabniško ime in geslo).
 

Kaj je predpomnilnik? 
Vsi brskalniki začasno shranjujejo slike, podatke in druge dele ter dokumente spletnih strani z namenom hitrejšega odpiranja strani. Te podatke shrani v začasnih internetnih datotekah tako imenovanih predpomnilnik. 

Če obdržite lokalno kopijo nekaterih informacij o spletni strani v predpomnilniku, brskalnik ne potrebuje ponovno prenesti vseh informacij s strežnika, kar znatno zmanjša čas, potreben za nalaganje spletne strani. 

Slaba stran predpomnilnika pa je, da se informacije na spletnem mestu lahko spremenijo, medtem ko brskalnik nalaga starejšo različico iz predpomnilnika. Priporočljivo je, da se predpomnilnika očisti vsakih nekaj tednov, da bo še naprej učinkovito deloval. 

 

Kako očistiti predpomnilnik?

V brskalniku Chrome

  1. Odprite brskalnik in v zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti .
  2. Kliknite na Več orodij (More tools) in izberite Izbriši podatke brisanje (Clear browsing data).
  3. Odpre se vam nov zavihek v katerem lahko izberete:
    • Časovno odbodje (če želite izbrisati vse, izberite Od začetka (All time)).
    • Obkljukajte možnosti Piškotki in drugi podatki spletnih mest (Cookies and other site data) ter Predpomnjene slike in datoteke (Cached images and files).

  4. V zavihku Dodatno (Advanced) lahko še bolj natančno določite katere podatke želite očistiti iz pomnilnika. V kolikor na želite izbrisati vseh shranjen uporabniških imen in gesel, odstranite kljukico pri polju Gesla in drugi podatki za prijavo (Passwords and other sing-in data).

               

 

V brskalniku Mozila Firefox

  1. Odprite brskalnik in v orodnji vrstici kliknite gumb menija Fx57Menu ter kliknite Nastavitve (Preferences).
  2. Izberite razdelek Zasebnost in varnost (Privacy & Security).
  3. V odseku Piškotki in podatki strani (Cookies and Site Data) kliknite Počisti podatke …. (Clear data...).
  4. V kolikor ne želite izbrisati piškotkov, odstranite kljukico pri možnosti Piškotki in podatki strani (Cookies and Site data)

  5. Kliknite na gumb Počisti (Clear)

 

V brskalniku Safari

  1. Odprite brskalnik in zgornji orodni vrstici kliknite Safari ter izberite Preferences…
  2. Odprlo se vam bo pojavno okno v katerem izberete možnost Advanced. 
  3. Pri možnosti Show Develop menu in menu bar dodajte kljukico. 

  4. V zgornji orodni vrstici se vam je pojavila nova možnost Develop

  5. Kliknite na Develop in v spustnem meniju kliknite Empty Caches

  6. Osvežite stran in predpomnilnik bo očiščen.
     

 

Ne najdete odgovora na svoje vprašanje?


V tem primeru lahko preko vaše Spletnik nadzorne plošče oddate zahtevek za tehnično pomoč.

Povezava za oddajo zahtevka:
https://spletnik.platformax.com/frontend/tickets


Zahtevek lahko oddate tudi tako, da se vpišete v svojo Spletnik nadzorno ploščo in
v spustnem meniju "Pomoč uporabnikom" na vrhu strani izberete zavihek "Zahtevaj podporo".

Ostali članki